Tuesday, April 26, 2011

Fotografering - Photoshop och Mobiler

De grundläggande kurserna börjar vara avklarade och nu är det dags för de på förhand mest intressanta ämnena som att bygga websidor och fotografering. Webbsidebyggningen var väldigt basic men det bör den ju vara eftersom även nybörjare skall hänga med. Fotograferingen är också väldigt basic och det passar mig perfekt eftersom jag kan väldigt mycket mindre än jag vill.
Jag är inte helt säker på hur mycket vi egentligen kommer att lära oss men det känns som att det kan vara gnistan som gör att jag fortsätter att studera ämnet. Youtube erbjuder ju det mesta när man vill lära sig ämnet....som vanligt.

De första lektionerna var en hel del Photoshop vilket satte igång mina test-ideer...


Du kan klicka på bilden för att se den tydligare.

Ja, jag går i mobilköpar tankar och det var väl orsaken till Photoshop bilden...
Det blir intressant att se vad foto kursen kommer att ge nästa vecka när vi får testa en riktig studio.

No comments:

Post a Comment